Probleme peste probleme

In dulcea mireasma a florilor de liliac si aburii calzi ai ceaiului verde din cana ce-o am in mana, ma cufund in canapeaua comoda, in intunericul serii. Pe fundal se aud note linistitoare din repertoriul lui Pablo Alboran (da! iubesc acest inger cu chip de barbat).

Ma uit cu drag la produsele de pe birou ce asteapta linistite sa fie descrise si prezentate in articole pe blog si ma gandesc cat de mult imi place ceea ce fac. Asadar sa incepem.

Articolul de astazi nu este destinat unui produs anume, ci mai degraba unui subiect delicat, intim, cu o precizare despre un produs necesar. Ma refer fara doar si poate, la igiena intima.

Acum ceva timp, nu dadeam mare atentie produselor pe care le foloseam. Ma uitam sa fie doar destinate tipului meu de ten/par, sa fie ieftine si cam atat. Putin imi pasa de brand sau de ingrediente. Pana cand, de la un produs des folosit de noi in igiena, am dezvoltat o ciuperca temuta de toate femeile si anume Candida Albicans. Cred ca se intelege unde s-a dezvoltat nenorocita si de ce toate femeile o urasc.

Candida este o ciuperca ce se gaseste in mod natural in organismul uman (sau cel putin asa mi s-a spus de la doctor) ce poate fi declansata din varii motive, determinand-o sa se manifeste violent asupra organismului uman. Este o specie de fungi care se înmulþeºte, migreazã ºi elibereazã toxine si se poate dezvolta in cavitatea bucala, in cavitatea intestinala sau chiar in zona intima.
Cauzele aparitiei sunt multiple printre care pot enumera: consumul de antibiotice, consumul de alimente ce incurajeza fermentarea, igiena precara sau cu produse necorespunzatoare, tratamente hormonale, etc. Ca si cauzele aparitiei, si simptomele sunt multiple si variaza in functie de tipul de candidoza.

Este foarte temuta si blamata de catre femei deoarece odata declansata (in zona intima cel putin) razboiul pentru a o linisti este lung si chinuitor si va pot spune din experienta.
Eu am reusit sa o scot din starea ei naturala prin utilizarea excesiva a sapunului in zona intima. Nici prin cap nu imi trecea sa se poate intampla asta, mai ales ca pe moment nu mi-am dat seama de la ce s-a suparat ea asa de tare. Cand medicul a depistat ce este si mi-a dat de veste, am simtit ca pica cerul pe mine. Stiam ca se scapa greu de asta si ca sunt femei care se chinuie de ani de zile cu ea, dar nu aveam ce face asa ca am inceput sa iau tratamentul prescris.
Dupa 10 zile de tratament (timp in care am continuat sa folosesc sapunul in acea zona), lucrurile s-au calmat. Eram foarte bucuroasa si incantata ca am reusit sa scap atat de rapid de ea. Lucrurile insa s-au inrautatit la loc dupa vreo saptamana cand blestemata a revenit in viata mea. Nu intelegeam de ce pentru ca am urmat in tocmai sfaturile medicului, nu am facut nimic din ce nu mi-a spus medicul. Nu intelegeam cum de a fost posibil. Asa ca am inceput sa caut pe forumuri si diverse pagini de internet leacuri pentru ea. Cautam pareri ale femeilor care au reusit sa scape, dar toate recomandau medicamente sau diverse leacuri babesti stupide pe care mi-a fost teama sa le incerc. Am vrut sa repet tratamentul prescis de medic, dar am decis mai bine sa schimb medicul, sa aflu si o a doua opinie. Asa ca am fost la alt medic, am avut parte de alta consultatie, unde am aflat ca factorul declansator era sapunul. Mi s-a prescris alt tratament, alta tehnica de utilizare. alte sfaturi.
Dupa 10 zile cu noul tratament lucrurile s-au calmat. Am evitat sa mai folosesc sapun sau gel de dus in zona intima si am inceput sa folosesc un gel special formulat pentru aceasta zona (gelul Simply delicate fara parfum de la Avon), dupa fiecare spalare a lenjeriei intime separat de alte rufe, o si fierbeam ca sa o dezinfectez. Din cand in cand aplicam o crema prescisa de medic pentru a preveni reaparitia dusmanului si am avut grija la ce mananc si am evitat pe cat posibil antibioticele. La sfatul medicului am renuntat si la utilizarea zilnica a protej-slipurilor (care dupa parerea lui irita si nu lasa zona sa respire). Pot spune ca de atunci nu am mai avut probleme cu Candida (si sper sa nu pocesc) chiar daca iau antibiotice sau mananc prostii, dar in schimb am mare grija la produsele pe care le folosesc in igiena intima, iar din cand in cand repet o parte din tratamentul prescris, asa preventiv.

Nu doresc nimanui sa se confrunte cu aceasta problema pentru ca eu m-am chiuit in jur de 2 luni cu ea si stiu cat de chinuitoare si scarboasa poate fi. Va recomand (daca aveti aceasta problema) sa schimbati tratamentul sau chiar medicul daca nu exista imbunatatiri si sa fiti optimiste.

Si dupa cum ziceam mai sus, am si o recomandare si anume gelul intim Simply delicate fara parfum de la Avon, care vine intr-un recipient de 300 ml cu pompita. Imi place enrom de mult la acest produs ca nu are urma de parfum, este cremos, nu face spuma si curata usor si delicat zona. Cred ca il gasiti in cataloagele Avon pana in 15 lei, iar avantajul este ca are 300 ml.
Ca si ingrediente contine doi iritanti la finalul listei, dar si cateva bune care se gasesc in prima jumatate a listei cu ingrediente. Eu m-am obisnuit cu el si nu stiu sincer daca l-as schimba cu altceva pentru ca imi e teama sa nu reapara problemele.

Ca si concluzie si sfaturi de final de articol, igiena intima este foarte importanta, dar executata in exces si cu produse neadecvate poate face mai mult rau decat bine.
Ati avut probleme de genul vreodata? Cum le-ati rezolvat?